Prevence a léčba závislosti na alkoholu

Pomoc lidem, kteří mají problém s alkoholem nebo chtějí pomáhat - informační server

Nacházíte se zde: Prevence Lékaři různých klinických oborů Vědec zfalšoval 145 údajů o pozitivních účincích červeného vína

Vědec zfalšoval 145 údajů o pozitivních účincích červeného vína

Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 

Univerzita v americkém Connecticutu obvinila šéfa Centra pro výzkum kardiovaskulárních chorob z rozsáhlého falšování vědeckých zpráv, které opěvovaly vliv červeného vína na lidské zdraví. V oficiální zprávě je zmíněno 145 případů neopodstatněné manipulace s údaji, včetně jejich čirého falšování.


Vyšetřování obviněného profesora Dipaka Dase bylo důkladné a trvalo tři roky. Univerzita po anonymním udání v roce 2008 postupovala opatrně, ale důkladně. Postupně byly přezkoumány zprávy o blahodárných účincích vína, které Das publikoval v 11 vědeckých časopisech. Ve všech případech zprávy obsahovaly nepravdivé a zavádějící údaje.

To však neznamená, že by červené víno bylo zdraví škodlivé, není však nějakým zázračným lékem, jak se Dasovy studie snažily naznačit.

Univerzita s výsledky svého šetření okamžitě seznámila redakce časopisů, kde Dasovy zprávy vyšly a zároveň zrušila federální granty, které obviněný profesor získal v celkové výši 890 tisíc dolarů (téměř 18 miliónů Kč).

„Jsme odpovědní za nápravu vědeckých údajů, které se šířily v odborné komunitě po celé zemi,“ uvedl prorektor Philip Austin. Das, který pracoval na univerzitě od roku 1994, byl propuštěn. Nepomohla mu obhajoba, že celá kauza je jen spiknutí proti jeho osobě. Chyby ve svých zprávách přiznal, ale připisuje je na vrub prodělané mrtvici a následné rekonvalescenci.

Dasův výzkum se mimo jiné týkal látky resveratrol, která se měla vyskytovat v jadércích červené a některých odrůd bílé révy. Připisovaly se jí až zázračné účinky jako antioxidantu, který zvyšuje obranyschopnost organismu a zpomaluje stárnutí.


25. 1. 2012
Zdroj: http://www.novinky.cz/veda-skoly/256127-vedec-zfalsoval-145-udaju-o-pozitivnich-ucincich-cerveneho-vina.html?ref=stalo-se

Přidat komentář

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.


Bezpečnostní kód
Obnovit

Alkohol je sice legální, ale to nic nemění na tom, že je to droga jako každá jiná.
Ze sta konzumentů se pět dostává do závislosti.
Konzumace alkoholu v těhotenství může způsobit FAS (fetální alkoholový syndrom - nevratné poškození plodu).
Čím dříve s alkoholem začneš, tím dříve se můžeš dostat do problémů.
Dlouhodobá konzumace vysokých dávek alkoholu vede k závislosti fyzické. Její příznaky se nejčastěji objeví po vysazení alkoholu (třes rukou atd)